Milé čtenářky, milí čtenáři,
právě jste otevřeli první číslo časopisu Diskuze v psychologii, jehož cílem je propojit výzkum s praxí a podnítit vzájemnou diskuzi. Vítáme různé typy příspěvků, od původních prací a přehledových článků přes plánované výzkumné záměry až po případové studie/kazuistiky, u nichž bude propracovaná diskuze a doporučení pro návaznou praxi, vč. té výzkumné. Je pro nás důležité sdílet poznatky jak z praxe, které mohou podnítit a rozvíjet správně zacílený aplikovaný výzkum, tak z výzkumu, který považujeme pro dobrou praxi za nezbytný – nicméně pouze za předpokladu, že se poučíme z vlastních (i cizích) chyb a slepých uliček a budeme reagovat na vzájemné podněty k dalšímu zlepšování. I proto klademe na diskuzi v přijatých článcích takový důraz.
V tomto čísle naleznete články českých a slovenských autorů, které se zaměřují převážně na děti a dospívající, popř. i jejich (potenciální) rodiče. Příspěvek M. Dolejše, V. Zemanové a L. Vavrysové popisuje vztah místa kontroly a rizikových aktivit u českých adolescentů, články M. Čerešníka a kolektivu a R. Tomšika se zaměřují na souvislost výchovného stylu a rizikového chování, resp. i pohybových a stravovacích návyků, u dospívajících na Slovensku. M. Kolařík se svými kolegy předkládá porovnání výkonu dětí s odkladem školní docházky a dětí stejného věku, které do školy nastupují, a konečně příspěvek L. Uchytilové a L. Viktorové popisuje souvislosti mezi připraveností k rodičovství a typem vztahové vazby mladých dospělých.
Doufáme, že pro vás budou příspěvky inspirativní a podnítí vás k vlastní tvorbě a její případné publikaci v našem periodiku. Počínaje příštím ročníkem bude časopis vycházet dvakrát do roka, články nicméně přijímáme průběžně, v českém, slovenském nebo anglickém jazyce, a v případě úspěšného recenzního řízení zveřejňujeme na webových stránkách tzv. „ahead of print“. Těšíme se na vaše ohlasy a především na další příspěvky!
Za celou redakci přeje příjemné počtení
L. Viktorová
Download citation
This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC BY 4.0), which permits use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original publication is properly cited. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.