Diskuze v psychologii 2020, 2(1)
Editorial
Milé čtenářky, milí čtenáři,
druhé číslo časopisu Diskuze v psychologii se k vám dostává v době, kdy situace kolem nás je nejasná a
mění se nečekaně rychle. V posledních měsících většina z nás musela pozměnit své denní návyky,
omezit množství aktivit a přehodnotit své plány do budoucna. Kromě řady omezení však přinesla krize
možnost zastavit se a zamyslet se nad prioritami v životě každého z nás. Zároveň přinesla jedinečnou
možnost využít nabitý čas k aktivitám zaměřujícím se na osobní rozvoj a sebevzdělávání, k čemuž
doufáme přispěje i naše aktuální číslo časopisu.
V tomto čísle naleznete články českých a slovenských autorů, které pokrývají rozmanitost témat
v oblasti psychologie. Anglicky psaný příspěvek R. Tomšíka a E. Rajčániové se zabývá tématem smyslu
pro soudržnost a její vztahem se samotou u studentů středních škol na Slovensku. Ve druhém
příspěvku, který vás zavede do klinické oblasti, se budou K. Dančová a T. Sollár zabývat osobností
pacienta po cévní mozkové příhodě jako jednou z determinant v procesu následné rekonvalescence. U
léčebného procesu zůstane i příspěvek M. Jančiarové a M. Popelkové zabývající se využitím
biofeedbacku při terapií dětí s diagnózou ADHD. V druhém anglicky psaném příspěvku bude D.
Halámková srovnávat neurotypické dospělé s ohledem na jejich zařazení na autistickém spektru za
pomocí kvalitativní analýzy očních pohybů. Poslední příspěvek vás nakonec zavede do oblasti emocí,
kde se B. Uherský bude zabývat otázkou, zda emoční regulace lze kvalitativně zkoumat.
Doufáme, že pro vás budou příspěvky inspirativní a přinesou vám obohacení. Nezbývá než vám popřát
příjemné počtení a poděkovat autorům za jejich příspěvky. Těšíme se na vaše ohlasy a především na
další příspěvky!
Za celou redakci přeje příjemné podzimní dny
M. Bártek
Published: September 22, 2020 Show citation
This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC BY 4.0), which permits use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original publication is properly cited. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.